07 Ekim 2015

CİHAN DEMİRCİ, 2015-2016 OKUL ETKİNLİK SEZONUNU İSTANBUL ERKEK LİSELİLER EĞİTİM VAKFI İLKÖĞRETİM OKULUNDA AÇTI!..

Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci, 2015-2016 Eğitim Yılı'nın okul etkinlik sezonunu 7 Ekim 2015 Çarşamba günü, Cağaloğlu'ndaki köklü bir eğitim kurumunda açtı. İstanbul Erkek Lisesinin bahçesinde yer alan İstanbul Erkek Liseliler Eğitim Vakfı İlköğretim Okulu'na (İELEV) Kırmızı Kedi Yayınevi'nden Özerk arkadaşımızla birlikte gittik. Cağaloğlu, ta lise yıllarından yani 1977'lerden başlayarak 2000'li yıllara dek hep koşturma ve çalışma alanım içine girmiş bir semt. Bu ülkenin basınının yani medyasının bir zamanlar merkezi olan bu semt ne yazık ki basının buradan kopartılmasından sonra bir daha eski Cağaloğlu olamadı. Bu semtte artık bir-iki eski yayınevim, 40 yıllık bir gözlükçüm ve bir eski dost kırtasiyem kaldı derken neyse ki bir de İEL Eğitim Vakfı İlköğretim Okulu çıktı. İstanbul Erkek Lisesi Mezunları Vakfı tarafından kurulan bu duyarlı okul, belli ki, planladıkları çeşitli etkinliklerle çevre duyarlısı öğrenciler yetiştirme konusunu kafaya takmış, çok da iyi yapmış...




Okulun 5. ve 6. sınıf öğrencilerinden bir grup "Hınzır Can Çevre Dostu" adlı kitabımı önceden alıp okumuşlar. Okuldaki 40 dakikalık söyleşide de ağırlıklı olarak; Hınzır Can Çevre Dostu kitabı, çevre bilinci ve kitap okuma alışkanlığımızla, cep telefonu düşkünlüğümüz üzerine seyreden bir konuşma gerçekleştirdim. Öğrenci arkadaşların sorularıyla süren söyleşimizin bitiminde onlara "Hınzır Can Çevre Dostu" adlı kitabımın 3. basımını imzaladım. Böylece bir eğitim yılına daha etkinlikler anlamında merhaba dedik... Bakalım etkinliklerin asıl "motor" dediği Kasım ayı bu yıl neler getirecek, biz de ona göre bir eğitim yılı sezonu geçireceğiz sonuçta... Her zaman dediğim gibi; o zaman hakkımızda değil aklımızda hayırlısı olsun!..  (C.D.)



İSTANBUL ERKEK LİSELİLER EĞİTİM VAKFI İLKÖĞRETİM OKULUNDAKİ CİHAN DEMİRCİ ETKİNLİĞİNDEN FOTOĞRAFLAR... 


Şimdilerde daha çok dizi film mekanı olarak kullanılsa da İstanbul'un kalan son güzel tarihi yapılarından biridir İstanbul Erkek Lisesi binası... (1884 yılında kurulmuş olan okulun lise binası önünde bir fotoğraf çektirmeden okuldan ayrılmadım...)











 Cihan Demirci, İEL Vakfı İlköğretim Okulundaki söyleşisi sonunda salonu dolduran öğrencilere "Hınzır Can Çevre Dostu" adlı kitabını imzalarken... 


Hiç yorum yok: